Пошук
Навігатор
Інтернет-магазин
Статті
Розваги для дітей
Фото малят
Зворотній зв'язок

Спец. пропозиції

Наше опитування
Яку пошукову систему Ви використовуєте?
Всього відповідей: 128
Статистика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Форма входу
Логін:
Пароль:


Головна » Статті » Психологія та здоров'я дитини » Вік від 0 до 1 року

Як перевірити рівень психофізіологічного розвитку дитини до року

Мама може починати дослідження психологічного розвитку свого малюка ще з самого малечку, коли їй вже є півтора-два місяці. У більш ранньому віці у поведінки дитини переважають різні рефлекси, оцінка яких повинна проводитися дитячими неврологами.
Найпершими показниками розвитку є показники рухової, та сенсорної активності, адже вчитися рухатися малюк починає ще задовго до свого народження.

Рухова активність

Оцінюючи рухову активність своєї дитини, мама може зробити це зовсім просто: спостерігати за малюком та співвіднести результати своїх спостережень із основними рівнями психологічного розвитку.

Отже, дитина може:

в 3 місяці – добре контролювати положення голови;

в 4 місяці – опиратися на руки в положенні лежачи на животі;

в 6 місяців – торкатися до предмета під контролем зору, довго тримати іграшку в руці;

у 8 місяців – сама сидіти, добре перевертатися у будь-який бік із будь-якого положення;

в 9 місяців – стояти, тримаючись за щось;

в 10 місяців – повзати на животі, впевнено сідати та сидіти;

в 11 місяців – переступати ногами;

в 12-13 місяців – ходити самостійно.

Сенсорна активність

Щоб дослідити реакції дитини на рухомий предмет, перед очима дитини на відстані 30 см можна рухати яскраву іграшку розмірами 7х10 см у горизонтальному, вертикальному положеннях, по колу.

Дослідити здатність слідкувати за рухом предмета, який зникає, можна таким чином: іграшку ховають за екраном шириною в 7 см, що знаходиться на відстані 50 см від очей дитини. Не перериваючи руху, через деякий час іграшку показують з іншого боку екрану. Реакція вважається нормальною, якщо в момент появи іграшки з-за екрану погляд дитини направляється в точку, в якій вона з’являється.

Для вивчення реакції передбачення перед дитиною на рівні її очей на відстані 50 см розташовують білий екран розміром 35х35 см з двома віконечками (7х7 см), розташованими на відстані 10 см одне від одного. У віконечках почергово з інтервалами в чотири-шість секунд показують яскраву гучну іграшку розміром до 7 см. Реакцію можна вважати позитивною, якщо при декількох спробах хоча б один раз дитина переводить погляд від віконечка, де іграшка вже була, до віконечка, де вона має з’явитися, та зупиняє погляд на ньому.

Основні норми розвитку дитини:

в 1 місяць – дивиться на маму, коли вона з нею говорить, при цьому відкриває та закриває ротик, слідкує за горизонтальним рухом предмета від середини поля зору;

в 1,5 місяців – слідкує за людиною, що рухається, слідкує за рухом предмета від периферії до центру поля зору;

в 3 місяці – повертає голову на звук, який чує на рівні вуха, розглядає руку, слідкує за різноманітними рухами іграшок;

в 4 місяці – слідкує за невидимим рухом предмета, вгадує поперемінну появу предмета у визначених частинах простору;

в 5 місяців – посміхається зображенню у дзеркалі;

в 6 місяців – розглядає руку, розглядає іграшки, проявляє інтерес до нових цікавих іграшок, можу мати улюблені іграшки, повертає голову на звук, який доноситься нижче вуха, імітує звуки, які чує;

в 7 місяців – повертає голову на звук, який чує над вухом, пристосовує позу, займає зручну для спостереження позицію;

в 8 місяців – відрізняє незнайомих, знаходить наполовину схований предмет, знімає накинуту хусточку, розглядає дві іграшки одночасно, переводячи погляд із однієї на іншу, дивується, якщо предмет зникає за бар’єром;

в 10 місяців – дивиться в куток за предметом, знаходить схований на її очах предмет, виймає цікаві для себе речі із кишені дорослого, якщо бачила, як їх туди опустили;

в 12 місяців – повертається на оклик по імені, визначає інтонацію голосу, виявляє інтерес до картинок у книжці.

Варто завжди пам’ятати, що кожна дитина є неповторною та єдиною у своєму роді, що вона не зобов’язана виконувати всі нормативні показники чітко із визначеним віком. Однак, якщо виникає стійке занепокоєння щодо власних спостережень у бік значного відставання, сумніви допоможе розвіяти фахівець.

Автор: Ольга Зірка
Джерело: svitmam.ua
Додав: Admin1 | Переглядів: 603
Всього коментарів: 0

Контакти
  (032) 247-03-37
  :) 
(093) 46-46-831
   (097) 215-40-46
  kotygoroshko.com.ua
  info@kotygoroshko.com.ua
з 10:00 по 19:00
   субота - з 10:00 по 14:00
        неділя - вихідний
 Доставка по Україні

Кошик
Ваш кошик порожній

Школа Батьківства

Дозвілля

kotygoroshko.com.ua © 2009-2017
Developed by softolab.com