Пошук
Навігатор
Інтернет-магазин
Статті
Розваги для дітей
Фото малят
Зворотній зв'язок

Спец. пропозиції

Наше опитування
Яку пошукову систему Ви використовуєте?
Всього відповідей: 133
Статистика
Онлайн всего: 31
Гостей: 31
Пользователей: 0


Форма входу
Логін:
Пароль:


Головна » Статті » Психологія та здоров'я дитини » Вік від 3 до 7 років

Вік немовляти (2 міс.-1 рік)

Провідний тип діяльності– безпосередньо-емоційне спілкування з дорослим. Спілкування малюка з батьками залежить повністю від них і носить всеосяжний характер. Наприклад, те, що всі пізнавальні процеси реалізуються через маму і за її допомогою.

Новоутворення віку.
До року дитина вимовляє перші слова.
Основою є довільні дії з предметами, що оточують.

Мовлення.
До року мовлення дитини пасивне. Малюк розуміє інтонацію, конструкції, що часто повторюються, хоча сам не говорить. Але саме у цей час закладаються основи мовленнєвих навичок. Діти самі закладають ці основи, прагнучи встановити контакт з дорослими за допомогою плачу, гуління, воркування, лепету, жестів, а потім і перших слів.

Автономна мова формується близько року і служить перехідною фазою між пасивною і активною мовою.

Не думайте, що малюк нічого не розуміє, якщо сам поки що не може сказати. Побільше з ним говоріть, звертайтесь по імені, реагуйте на його реакцію. Вже з народження перед Вами маленька людина, отже старайтесь прислухатися до того, що хоче сказати немовлятко своєю мовою.

Часто вже через короткий час після народження мами вивчають цілий арсенал символів, через які малюк щось намагається висловити. Бажання їсти малеча висловлює одним плачем, спати - іншим. Інколи, дитинка не хоче ні спати і ні їсти, а просто хоче відчути теплі мамині обійми, і цей жест треба теж навчитись розуміти.

Особливості автономного мовлення дитини.
Мова не збігається з мовою дорослих артикуляційно і фонетично ("бі-бі"), а також за значенням (багатозначність одних і тих же вигуків).

Спілкування можливе тільки з людьми, що розуміють шифр дитячої мови, і в конкретній ситуації.

Зв'язок між словами своєрідний: мова нагадує ряд вигукувань.

Початок і кінець автономної мови знаменує початок і кінець кризи одного року.

Активна мовлення.
Виникає до 1,6 – 2 років (у дівчаток раніше, ніж у хлопчиків). Запас слів до 1 року близько 30. Питання "де?", "як?" виконують специфічні функції в організації дитячої поведінки. Перші слова – це слова-дії ("дай!"). Хоча за формою перші слова в більшості випадків є іменниками, по суті вони дієслова.

Під час навчання мови дорослим слід говорити з дітьми чітко, виразно, щоб передавати їм навички правильного мовлення. Показувати і називати предмети, розповідати казки. Процес засвоєння мови відбувається успішніше, якщо малюкові допомагають батьки. Саме завдяки батьками дитина швидше розвивається і швидше засвоює нове.

Наочна діяльність.
Наочна діяльність пов'язана з розвитком рухів у дитини. У послідовності розвитку рухів є закономірність.

Око, що рухається.
Відомий феномен "ока новонародженого" полягає у тому, що немовлята можуть дивитися у різні боки. До кінця другого місяця ці рухи зафіксовуються, дитина здатна зосереджувати погляд на предметі. До третього місяця рух очей розвинений майже так само, як у дорослого, формується бінокулярний зір.

Виразні рухи (комплекс пожвавлення).
Переміщення у просторі – передумова засвоєння взаємодії з предметами. Дитина послідовно вчиться перевертатися, піднімати голову, сідати, повзати, ставати на ніжки, робити перші кроки. Все це – в різні терміни, причому на терміни впливає стратегія батьків (див. нижче). Оволодіння кожним новим рухом відкриває дитині нові межі простору.

Повзання.
Іноді ця стадія відсутня.

Хапання.
До кінця першого півріччя з випадкових захоплень іграшками цей рух перетворюється на той, що має намір.

Маніпулювання предметом.
Відрізняється від "справжніх" дій тим, що предмет використовується не за призначенням.

Як тільки дитина навчається ходити, розширюються межі доступного світу. Тепер дитина набагато більше може досягнути. Отже світогляд дитинки суттєво розширюється.

Наочна діяльність – це діяльність з предметами відповідно до їх призначення. Але спосіб дії "не написаний" на предметах, він не може бути відкритий дитиною самостійно. Цьому дитина навчається у дорослих. Поступово дитина опановує людські дії.

Дитина освоює:
  • призначення предмету;
  • способи дій з предметами;
  • техніку виконання дій.

В освоєнні наочної діяльності величезне значення мають іграшки. Вони мають великий вплив на розвиток дитини. Отже батьки мають правильно підбирати іграшку відповідно до віку. Придбати іграшку не достатньо. Необхідно показати дитинці, як вона може з нею гратися, відкрити різні варіанти.

Розумовий розвиток.
За Піаже, дитина до року знаходиться в першому періоді розумового розвитку – сенсомоторному. Діти в цей час ще не опанувоють мову і в них немає психічних образів для слів. Знання про людей і навколишні предмети складаються в них на основі інформації, отриманої від власних органів чуття і випадкових рухів. Сенсомоторний період проходить через 6 стадій, з яких 4, – до року.

Вправа рефлексів. Діти "вправляються" з усіма навичками, якими володіють у даний період розвитку. Це безумовні рефлекси: смоктання, хапання, плач. Окрім цього новонароджені ще уміють дивитися і слухати.
Первинні кругові реакції (1 – 4 місяць життя). Дитина починає пристосовуватися до свого оточення, використовуючи акомодацію (пристосування старих схем до нової інформації).

Вторинні кругові реакції (4 – 8 місяців). Діти довільно повторюють ті форми поведінки, які приносять їм задоволення; у них розвивається здатність сприйняття постійності об'єкту. З цією якістю пов'язана поява в 7-8 місяців перших страхів (страх "чужого"), а також сприйняття постійності об'єктів складає основу прихильності до значущих для дитини людей.

Координація вторинних схем (8 – 12 місяців). Відбувається подальший розвиток всіх згаданих здібностей дитини. Малюки проявляють перші ознаки уміння передбачити події (наприклад, плачуть побачивши йод).

Базова потреба віку.
Базова потреба віку – потреба в безпеці, захищеності. Вона повинна бути задоволена. У цьому головна функція батьків. Якщо дитина відчуває себе у безпеці, то вона відкрита до навколишнього світу, довіряє йому і освоює його сміливіше. Що закладає основу для сприйнняття і реакцію на світ і в дорослому віці. Якщо відчуття безпеки відсутнє, то це обмежує взаємодію зі світом замкнутою ситуацією.

Отже, саме у молодшому віці у людини формується відчуття довіри або недовіри до навколишнього світу (людям, речам, явищам), яку людина пронесе крізь усе життя. Відчуття відчуженості виникає при дефіциті уваги, любові, ласки, при жорстокій поведінці з дитиною.

У цьому ж віці формується відчуття прихильності.
Виділяють 3 фази процесу формування дитячої прихильності:
  • малюк шукає близькості з будь-якою людиною;
  • вчиться відрізняти знайомих людей від незнайомих;
  • відчуття прихильності виникає до тих людей, які особливо значущі для дитини.

Соціальне спілкування, відчуття комфорту сприяє формуванню дитячої прихильності більше, ніж своєчасне годування, оскільки додають цьому відчуттю суто людський характер.

Друга половина стабільного періоду характеризується розширенням меж спілкування. Розвивається зливання дорослого і дитини, з'являються двоє. Отже, змінюється соціальна ситуація. У її зміні – суть кризи першого року.

Криза першого року.

Новоутворення кризи – автономне мовлення.

Криза першого року характеризується освоєнням мовленнєвої діяльності. Організм малюка регулювала біологічна система, пов'язана з біоритмами. Тепер же вона увійшла до суперечності з вербальною ситуацією, заснованою на самонаказі або наказі з боку дорослих.

Таким чином, дитина у віці близько року виявляється взагалі без системи, яка дозволяла б їй надійно орієнтуватися у навколишньому світі. Біологочні ритми сильно деформовані, а мовні не настільки сформовані, щоб дитина могла вільно управляти своєю поведінкою.

Криза характеризується загальним регресом діяльності дитини, ніби зворотним розвитком. Емоційно виявляється в афектній. Емоції примітивні. При цьому спостерігаються різні порушення:
  • порушення всіх біоритмічних процесів (сон – неспання);
  • порушення задоволення всіх вітальних потреб (наприклад, відчуття голоду);
  • емоційні аномалії (похмурість, плаксивість, образливість).
  • порушення всіх біоритмічних процесів (сон – неспання);
  • порушення задоволення всіх вітальних потреб (наприклад, відчуття голоду);
  • емоційні аномалії (похмурість, плаксивість, образливість).

    Криза не належить до гострих!
Додав: Kotygoroshko | Переглядів: 3123
Всього коментарів: 0

Контакти
  (032) 247-03-37
  :) 
(093) 46-46-831
   (097) 215-40-46
  kotygoroshko.com.ua
  info@kotygoroshko.com.ua
з 10:00 по 19:00
   субота - з 10:00 по 14:00
        неділя - вихідний
 Доставка по Україні

Кошик
Ваш кошик порожній

Школа Батьківства

Дозвілля

kotygoroshko.com.ua © 2009-2017
Developed by softolab.com